Google Tag Manager (dále jen GTM) si můžete představit jako takovou krabičku, kterou si jednou schováte do webu (pomůže programátor). A od té doby máte k této krabičce přístup přes běžnou administraci a můžete do ní vkládat téměř cokoliv bez dalšího zásahu programátora nebo správce webu.

K čemu je GTM dobrý?

Používá se především pro správu měřících kódů a pokročilejší webovou analytiku. Možná si řeknete, že už tam máte kód Google Analytics a víc nepotřebujete. Zde se přehled nejčastěji používaných nástrojů, které všechny potřebují vložit další kód do webu:

Ze většinu z nich neznáte? To je v pořádku, ale věřte, že pokud chcete využívat i on-line marketing, s většinou se dříve nebo později setkáte. Ale ono je toho mnohem více. Pomocí GTM lze na web přidat on-line chat (zda se on-line chat hodí i pro Vás si přečtěte v tomto článku). Jen tak, bez pomoci programátorů, bez jediného zásahu do webu.

A to je všechno?

Určitě ne. Zásadní využití je totiž v e-commerce, kde potřebujete mnohem přesnější data. Můžete sledovat na co uživatelé klikají, jestli odešlou formulář, jak hluboko na stránce scrolují a mnoho dalšího. Google Tag Manager Vám rozváže ruce a umožní Vám nastavit sledování téměř čehokoliv.

Nastavením to však pouze začíná. Je skvělé, že budete sbírat kvalitnější a přesnější data, ale je nutné s nimi také pracovat. Ano, vždy je lepší data mít, protože se k nim můžete vrátit. Zpětně už je nezískáte. Proto vždy chtějte o trošku víc, než je nezbytně nutné, určitě se Vám to vrátí v budoucnu. Nezapomeňte však, že samotná data bez správné interpretace mohou být zavádějící.

Tak ať Vám data a analytické nástroje pomáhají a získáváte z nich data, která opravdu využijete. Pokud si nevíte rady s nastavením, nebo analýzou dat, napište mi, rád Vám pomohu.